Gårdagens ridpass

Igår red jag med Linnea som hyrde Ebbe russ.
Vi red i lilla paddocken och satte upp ett litet "hinder".
Det var inte alls högt men aja. Först kom inte Linnea upp haha då hände det en liten rolig sak som gjorde att jag började asgarva xD
Bella skötte sig finfint, när vi började hoppa hindret så tog hon det lugnt vilket jag var stolt över då hon kan bli stressad och pigg när man hoppar henne. Mot slutet så var hon lite piggare men jag hade kontroll så det var bara kul :)
När vi kände att hästarna hade varit duktiga så skrittade vi ifrån stallet mot "branta backen". Vi travade upp för den vilket är ganska bra träning för hästarna. När vi kom upp där hoppade vi över en liten stock, det tyckte Bella var jättekul.
Vi klättrade lite i backarna där sedan skrittade vi hem igen.
Jag måste säga att hästarna verkade tycka det var kul då dom tände till rätt så mycket och blev glada. Vi var stolta ryttare också.
I helgen ska vi rida tillsammans igen i en eller två dagar, beror på om Linnea kan sova hos mig eller inte ^^

Nästa ridpass blir på onsdag då det är dressyrlektion, vi har även hästbyte och jag vill jättegärna ha min älskling<3


Bild från klubbhoppningen den 21/5 :))



Kommentarer
Postat av: Jennifer

sv: okej! :)

ska du eller wendy till ölandshoppet då? =)

2011-05-31 @ 21:04:50
URL: http://jenniferalindahl.blogg.se/
Postat av: Jennifer

sv: jag också! Rider alltid med kwick-outs! :)

2011-05-31 @ 21:05:22
URL: http://jenniferalindahl.blogg.se/
Postat av: Michelle

sv; ja det kan man:)

2011-05-31 @ 23:23:01
URL: http://ponnybrudarnaa.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0